I'm a winner!

Dagen borjade med frukost (saklart), och sedan bar det av mot poolen for att koka lite i solen. I 3 timmar lag Linn och jag o bara stekte, det blev aven en del bad och jag battrade pa mina simkunskaper genom att kora igenom alla simsatten. Vi akte hem vid halv 3 och da blev det att satta sig och ata, samtidigt som det var dags for en engelskalektion! Det var riktigt nyttigt, och det var lite nya saker som jag absolut kommer at ha nytta av :) Hoppas de kor ett par lektioner till for det ar lattare att ta in och lara sig nar man ar i ett engelsktalande land istallet for Sverige.

Efter det sa lekte jag med barnen,det blev lite spel och ni kan ju gissa vem som vann ;) Dock var det endast ett rent turspel, haha! Tiden gick och helt plotsligt sa holl jag pa och dukade utebordet for kvallsmat. Det blev grillad kyckling och jag testade for forsta gangen pa Brysselkal vilket var riktigt gott. Jag trodde verkligen att det skulle smaka skit xD Men icke!!

Vi har aven varit nagra riktiga bagare idag. Jag, Brenda, Kelly och Anton bakade 2 sorters kakor och det blev riktigt gott. Har slogs man inte om att slicka nagra skedar inte, nepp, det ar en riktig Sverigegrej! Har i USA kan man inte ata raa agg da man inte kan vara saker pa om de innehaller sjukdomen Salmonella eller inte. I Sverige behover man inte vara orolig alls utan det ar bara sleva i sig...

Ni kan gi gissa vart jag suttit ikvall ;) Japp ni har troligtvis ratt, i soffan tillsammans med Linn, helt galet inne i Friends dar man alltid kan vara saker pa att fa sig ett skratt. Har trottnar man inte, nixx!

Tankte ga och lagga min tidigt idag, ja eller tidigare an vad jag brukar :P Klockan ar halv 12 och jag sager helt enkelt godnatt. Kan ju ocksa passa pa att saga jag nu saknar Sverige och alla min kompisar dar hemma. Mest min familj, aven min lilla pluttehund Zelma och att rida... Gaah miss! Men jag har det ju som tur ar bra har med.

Kiss / Rebecca
Raleigh, North Carolina, USA

Kommentarer - skriv gärna en du med!
Postat av: mamma

Har det gått bra med kameran???



PUSS

2009-07-27 @ 20:40:00
Postat av: jessica

sv: Jaa det måste vi absolut, verkligen! Känns som om det var hundra år sedan jag träffade dig. :) Har du det bra i USA?

2009-07-28 @ 23:31:50
URL: http://tjess.blogg.se/

  • Follow becciisz
  • Här kan du kommentera inlägget:


    Ditt namn:
    Spara dina uppgifter

    E-postadress:

    Din blogg:

    Det du vill säga:

  • Follow becciisz
  • Trackback
    RSS 2.0