Storm, solsken och karneval!

Vaknade klockan 2 i natt av att varldens storm lekte utanfor vaggarna. Det blixtrade konstant och askan dundrade sa att golvet skakade, det var nog forsta gangen pa lange som jag var lite smatt radd. Men det ar sjukt vad haftigt det var, stod ett tag vid fonstret och tittade ut, tank er den dar nyfikna sidan som bara kanner; oh shit va haftigt!! Samtidigt som man har ett litet pirr i magen ;) Haha, ja shit pomfritt!

Gick upp halv 7 sedan, det var fixardags for att komma ivag till beachen 2 timmar ivag. Barnen vacktes och vi kom ivag halv 9, donken blev pausstallet och sedan var det raka vagen till Wrightsville Beach! Klockan var 12 nar vi kom dit, underbart underbart! Det blaste lite sa det var sand overallt, men sannt far man sta ut med. Det blev mycket lek med barnen i vagorna och vi alla hade det superkul :D Lag nagra minuter i solen men annars var det hopp, skutt och spring konstant tills klockan var halv 5. Solen tog riktigt ordentligt och det sags ju att den tar som bast nar man ror pa sig. Jag ska inte saga emot, for brun ar jag!!

Pa hemvagen stannade vi pa "Subway" for att ata lite, sedan fortsatte en resa pa 1 och en halv timme med nastan konstant brak i baksatet xD Hahahha, nu forstar jag hur mamma och pappa kande sig nar vi var sma! Vi hade det i alla fall lugnt sista 20 minutrarna.

Kvart i 8 kom vi fram till Raleigh dar vi svangde forbi hockeyarenan dar det var karneval med en massa aktiviteter. Dar hade det byggts upp en pulkabacke i den 30 gradiga varmen och gissa om det var ko? Aven vuxna ville aka, och det marktes att det inte ar ofta de aker pulka Inte just pa sattet utan minen eller skrattet i deras ansikte. Kopte dar en konstig glass, kulglass fast med 1000-tals sma sma sma kulor, gott!

Jag har en massa bilder fran dagen tagna med min nya kamera (som jag alskar), men eftersom min dator har slutat ta emot minneskort och harddiskar sa far det vanta tills jag lanar Linns dator. Det ar darfor alla blder alltid kommer in senare :P Men ni vet att det kommer i alla fall...

Nar vi kom hem fixades lite innan det var dags att sla sig ner i soffan med Chrille, Brenda och Linn for att se "The International". Jag somnade nastan i slutet, men annars var filmen bra, kanske lite rorig, men ocksa spannande. Vard att se i alla fall.

Imorgon blir det shopping vid det storsta shoppingcentret har omkring (jag som tyckte det forra var gigantiskt!!) Jaja, jag kommer trivas och leva som en prinsessa, lonen kom ju idag!!

Kiss / Rebecca
Wrightsville Beach / Raleigh, NC, USA

Kommentarer - skriv gärna en du med!

  • Follow becciisz
  • Här kan du kommentera inlägget:


    Ditt namn:
    Spara dina uppgifter

    E-postadress:

    Din blogg:

    Det du vill säga:

  • Follow becciisz
  • Trackback
    RSS 2.0