Vi är seriösa, ibland!

Elevrådsrepresentant (stavning?) som jag är så gick jag duktigt dit på vårat möte idag, jag visste ju att jag skulle få det rätt slappt men med risk för magsmärta av garv. Som vanligt kom alla 5 minuter sent och jag som var "tidig" kom dit på pricken tillsammans med två killar från 1an. Mötet börjar lika bra som vanligt, ingen har fixat något och ordförande Emma försöker lite lätt styra upp det hela genom att ta allt ansvar själv. Själv är jag inte en av de "högsta" så jag behöver bara vara där vilket jag tycker är en lagom roll.

Mötet är väl lugnt tills vi kommer till våran vanliga runda där varje klass tar upp vad de vill förbättra. Där ballade hela mötet ur totalt och vi låg på bord, golv och över stolar, vad sägs som Dolph Lundgren som mattant eller en brandstång från översta våningen till nedersta? Om inte det går att fixa med försäkringar och sånt så kanske en rulltrappa, vi kan ju ta bort hissen, och de funktionshindrade kan vi hissa upp och ner genom brandstångshålet med ett rep!

Ni hör själva, inte är det seriöst men vi har kul och en och annan seriös sak kommer faktisk upp. Vad sägs som panpizza på eftermiddagarna och kaffe i kaffeautomaten som smakar kaffe?

Kommentarer - skriv gärna en du med!

  • Follow becciisz
  • Här kan du kommentera inlägget:


    Ditt namn:
    Spara dina uppgifter

    E-postadress:

    Din blogg:

    Det du vill säga:

  • Follow becciisz
  • Trackback
    RSS 2.0