Regional dressyrtävling, mantorp.

Första klassen:
LA:1, utomhus. Framridningen kändes skitbra, väl inne på banan ska jag väl heller inte klaga, kändes inte lika bra men han gjorde inget dumt och gjorde allt han skulle bra. Fick beröm från andra föräldrar och ryttare vilket fick mig att inse att det kanske inte var så pjåkigt, fick resultatet och ändrade uppfattning helt. Shit jag har ju ridit riktigt bra! Kollade videon och satt där och berömde mig själv, denna utveckling har kommit på bara två veckor, jag var förvånad! Sista ryttaren puttade ner mig på en fjärdeplacering av 15 starter med mina 66.842% vilket jag inte var missnöjd över, onej. Första riktiga tävlingen i år och han håller klass, HÄRLIGT!



Andra klassen:
Lag 2003, innomhus. Framridningen kändes bra, bättre än innan förra klassen och jag var taggad, väldigt taggad. Innan jag startade inne i ridhuset var också bra, takten var bra, allt var bra, tills hästen inna gick ut... Faxen spände sig, gnäggade till lite och hittade ett hörn att vara skraj för, OH NO! Hela programmen kändes äckligt dåligt. Faxen gillar inte alls att vara själv kvar i ett ridhus när en häst går ut och vi hade läst oss till att det alltid skulle vara en häst inne i ridhuset samtidigt men inte för just mig, typiskt! Jag var både arg och ledsen efter, på Mantorpsryttarna såklart. Det var väl bra övning för Faxen men den kanske man inte ska ta på en tävling? Hehe aja, det blev 62.571% och en sjundeplats av 17 startande, helt okej eftersom jag var ssåååå besviken. Kolla bara sp jag får skänkla i galoppen! Tänk om han bara slapnat av och gjort som han skulle, då jävlar hade vi vart på topp även i denna klass.



Jag ser fram emot nästa tävling!!

Kommentarer - skriv gärna en du med!
Postat av: maria

vad roligt att se! Du har gjort ett kanonjobb med honom :D

2010-05-03 @ 10:53:32
URL: http://mariabagenholm.blogg.se/

  • Follow becciisz
  • Här kan du kommentera inlägget:


    Ditt namn:
    Spara dina uppgifter

    E-postadress:

    Din blogg:

    Det du vill säga:

  • Follow becciisz
  • Trackback
    RSS 2.0